Šroubové převodovky a zvedáky

Převodovky

LICHOBĚŽNÍKOVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY

LICHOBĚŽNÍKOVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY - UNIMEC

Jednoduchost použití a vysoká spolehlivost dělají ze šroubových zvedáků UNIMEC zvedáky použitelné v mnoha odvětvích. Mohou být použity ke zdvihu, tlačení, pohybu nebo srovnání jakéhokoliv typu nákladu naprosto synchronně, čehož se nedosáhne při žádném jiném systému pohybu. Šroubové zvedáky UNIMEC jsou úplně NEZVRATNÉ, to znamená, že nesou náklad bez potřeby jakékoliv brzdy nebo jiných zajišťovacích systémů.

Šroubové zvedáky mohou být použity jednotlivě nebo ve skupinách propojeny hřídelí, spojkami a nebo i úhlovými převodovkami.
Mohou být řízeny různými elektromotory na střídavý nebo stejnosměrný proud, ale i hydromotory. Mohou být poháněny ručně nebo jiným typem pohonu.

Vnější povrchy jsou strojově opracované, díly jsou přesně usazeny tak, aby bylo možno připojit příruby, kolíky nebo další komponenty. Speciální systém gufer uvnitř převodovky umožňuje pracovat zvedáku ponořenému do olejové lázně - což zaručuje dlouhou životnost.
 Katalog - LICHOBĚŽNÍKOVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY

POLYMEROVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY

POLYMEROVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY - UNIMEC

Šroubové zvedáky řady ALEPH zahrnují dvě velikosti a její zvláštností je, že některé komponenty jsou vyrobeny z polymeru, který má vysoké užitné mechanické vlastnosti při struktuře velice podobné té, kterou mají kovové šroubové zvedáky. Řada ALEPH má stejné parametry nákladového zatížení a udržuje si také stejné NEZVRATNÉ vlastnosti.
Zvláštní systém lití převodů a unikátnost polyarilamidového materiálu umožňuje pracovat bez maziva.
Šroubový zvedák ALEPH může pracovat jednotlivě nebo ve skupinách spojen spojkami, hřídelí nebo úhlovými převodovkami. Přímý pohon s přírubou není v nabídce.
 Katalog - POLYMEROVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY - řada ALEPH

KULIČKOVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY

KULIČKOVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY - UNIMEC

Kuličkový šroubový zvedák řady K lze používat pro zvedání, tlačení, pohyb nebo srovnání jakéhokoliv zařízení pro náklad v perfektní synchronizaci, které nelze dosáhnout jinými zařízeními pro pohyb nákladu.
Řada K se hodí pro rychlé použití a přesné umístění. V porovnání se šroubovými zvedáky přináší řada K mezi pohony REVERZIBILITU. Je proto nutné použít brzdu, blokování nebo obrácený kroutící moment, aby se předešlo obrácení směru.
Šroubový zvedák může být použit jednotlivě nebo ve skupinách, správně propojen s hřídelí spojkami nebo úhlovými převodovkami.
Mohou být poháněny různými elektromotory na střídavý i stejnosměrný proud, ale i hydromotory. Mohou být poháněny ručně nebo jakýmkoliv jiným pohonem.

Speciální dutá hřídel umožňuje montáž jakéhokoliv kulového čepu. Série K je takto naprosto UNIVERZÁLNÍ. Vnější povrch je strojově opracovaný, díly jsou pečlivě usazovány tak, aby bylo možno připojit příruby, kolíky nebo další komponenty. Speciální systém gufer uvnitř převodovky umožňuje pracovat zvedáku ponořenému do olejové lázně - což zaručuje dlouhou životnost.

 Katalog - KULIČKOVÉ ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY - řada K

ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY A ÚHLOVÉ PŘEVODOVKY Z OCELI

ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY A ÚHLOVÉ PŘEVODOVKY Z OCELI - UNIMEC

Šroubové zvedáky řady X splňují hygienické požadavky v potravinářském průmyslu a použití v kyselém prostředí s využitím nerezových materiálů.

 Katalog - ŠROUBOVÉ ZVEDÁKY Z OCELI - řada X

Servopohony založené na šnekovém pohonu

Servopohony založené na šnekovém pohonu - BJ-Gear

Pro lineární pohyby nabízíme servopohony dvou variant:

  • založené na šnekovém pohonu
  • založené na řemenovém pohonu.

Servopohony BJ-Gear jsou extrémně odolné proti přetížení. Variabilita provedení nabízí velké množství montážních pozic, typů přírub a povrchových úprav. Modulární design je ideální v případě specifických přání zákazníka.

Elektrické servopohony se používají hlavně tam, kde zasahuje axiální pohyb a je třeba přesného umístění. Je to velmi dobrá alternativa k hydraulickým a pneumatickým válcům díky jednoduchému připojení elektrického operačního systému a hygienickým výhodám. Mimo to dosáhnete velmi nízké hlučnosti.

Naše servopohony jsou vyráběny v celé řadě verzí a využívají se ve zdravotnictví, potravinářství, při balení a mnoha dalších průmyslových odvětvích.


Servopohony založené na šnekové převodovce
Tento typ servopohonu je jednoduchý a robustní. Skládá se ze šnekové převodovky, na kterou je namontována sestava válcových hliníkových trubek a vnitřní vřeteno se závitem.
Tento typ řešení umožňuje velkou flexibilitu ve výběru délky běhu, montážních možností s různými typy připojení na obou koncích, motorových přírub, olejových náplní, povrchových úprav atd.
Naše servopohony mají lehce čistitelné povrchy a skříň je standardně natřena nebo má žlutě chromovaný povrch. Mohou být také dodávány včetně hřídelí z nerezové oceli a šrouby a mazivy schválenými pro potravinářský průmysl.

Standardně dodáváme lichoběžníková vřetena a trubky servopohonu z hliníku. Dále nabízíme mnoho variant jako vřeteno s kuličkovým šroubem, nerezové trubky, nerezovou skříň atd.

Je možné dosáhnout lineárního pohybu až do přibližně 6,500 mm / min.
 

Servopohon Max. vpřed /
tlakový tah [N]
Rychlost vřetena
[mm/min]
Série 42 10.000 45 - 6.500


Servopohony založené na ozubeném pásu
Naše servopohony založené na ozubeném pásu jsou vyrobeny z nerezu a jejich design splňuje hygienické normy, což dělá tento pohon ideální pro použití v potravinářském průmyslu a ve zdravotnictví. Základem je vřeteno s kuličkovým šroubem, které umožňuje lineární rychlost do 1250 mm/s. Při velmi vysoké efektivnosti. Dynamické pnutí/ tlaková síla je až do 15000 N.

V případě nižších rychlostí a nižších nároků na přesnost je náš servopohon založen na lichoběžníkovém vřetenu a šnekové převodovce - což by mohlo být tím správným řešením. 
 
Optimální využívání servopohonu se zakládá na použití servomotoru. Pohyb zde může být prováděn kontrolovaným zrychlením, krokovým pohybem a přesným zastavením. Servopohon může pohánět i elektromotor na střídavý nebo jednosměrný proud. Tyto uvedené výhody upřednostňují  servopohon oproti pneumatickým nebo hydraulickým válcům.

Na požádání upravíme servopohon pro:

  • Motorovou přírubu pro vámi vybraný motor
  • Délka chodu dle vašeho přání.
  • Připojení servopohonu dle vašeho přání .

Specifikace:

  • Nerezová ocel - hygienické provedení
  • Jednoduché umístění do stroje
  • Kompaktní a modulární design
  • Vysoké rychlosti a plynulé pohyby.
  • Průměr vřetena s kuličkovým šroubem 16 mm nebo 25 mm, 5-25 mm rozteč.
  • Vysoká přesnost opakování.
  • Nízká vůle .
  • Vysoká efektivita
  • Motory na střídavý nebo jednosměrný proud nebo servomotory.
  • Možnost olejové náplně pro potravinářství.
Servopohon Max. vpřed /
tlakový tah [N]
Rychlost vřetena
[mm/min]
Kuličkový šroub 15.000 do 75.000

PARALLEL GEAR SHAFT UNITS TRAMEC

Série Z

Charakteristic

Built in 6 sizes with single reduction stage, in 6 sizes with two reduction stages and in 6 sizes with three reduction stages.

Two input types are available : with projecting input shaft, with pre-engineered motor coupling (bell and joint).

Gear unit body in engineering cast iron, EN GJL 200 UNI EN 1561 (71-180) or spheroidal graphite cast iron EN GJS 400-15U UNI EN 1563 (200-225). It is ribbed internally and externally to guarantee rigidity it is machined on all surfaces for easy positioning. The single lubrication chamber guarantees improved heat dissipation and better lubrication of all the internal components.

SERIES Z

The helical spur gears are built in 16CrNi4 or 18NiCrMo5 UNI7846 quench-hardened and case-hardened steel. The first stage is ground.

The use of high-quality tapered roller bearings on all shafts ensures long life, and enables very high external radial and axial loads.

The standard hollow output shaft made of steel (shrink disc available on request), the option of mounting an output flange on the side opposite to the input shaft the possibility of mounting a backstop device make these gear units extremely versatile and easy to install.

BEVEL HELICAL GEARBOXES TRAMEC

Série T

Charakteristic

Built in 9 sizes with 2 reduction stages and in 8 sizes with 3 reduction stages.

Three input types are available : projecting input shaft, pre-engineered motor coupling (bell and joint) and pre-engineered COMPACT motor coupling. (Sizes 56 and 63 excluded). the three input types can be mounted either vertically and/or horizontally.

Gear unit casing in aluminium alloy GAlSi9Cu1 UNI7369/3 (56-63), in engineering cast iron, EN GJL 200 UNI EN 1561 (71-180) or spheroidal graphite cast iron EN GJS 400-15 U UNI EN 1563 (200-225), it is ribbed internally and externally to guarantee rigidity. It is machined on all surfaces for easy positioning. The single lubrication chamber guarantees improved heat dissipation and improved lubrication of all the internal components.

 

SERIES T

Gears are built in casehardened compound steel and have undergone case-hardening and quench-hardening treatments. In particular, the first reduction stage consists of two GLEASON spiral bevel gears with precision ground profile, in 16CrNi4 or 18NiCrMo5 UNI7846 case-hardened and quench-hardened steel.

The use of high-quality tapered roller bearings on all shafts (except for the input sleeve on the pre-engineered compact motor coupling, which is supported by angular ball bearings) ensures long life and enables very high external radial and axial loads.

The standard hollow output shaft made of steel (shrink disc available on request), the option of mounting an output flange on one or both sides and the possipility of mounting a backstop device make these gear units extremely versatile and easy to install.

SHAFT-MOUNTED GEARBOXES TRAMEC

Série P

Charakteristic

Built in 6 sizes with a single reduction stage and in 6 sizes with two reduction stages.

Two input types are available: one with projecting input shaft and one with compact motor coupling for mounting to IEC flanged electric motors.

Gear unit body in engineering cast iron, EN GJL 200 UNI EN 1561 ribbed internally and externally to guarantee rigidity The single lubrication chamber guarantees improved heat dissipation and better lubrication of all the internal components.

SERIES P

The helical spur gears are built in 16CrNi4 or 18NiCrMo5 UNI7846 quench-hardened and, case-hardened steel. The first stage is ground.

The standard hollow output shaft made of steel and available with holes of various diameters, the possibility of mounting an output flange on the side opposite the input shaft, anchorage through either a tensioner or a torque arm, the possibility of mounting a backstop device, make these gearboxes highly efficient and facilitate their installation in various applications.

Série M

Charakteristic

Available in 7 sizes with two reduction stages, shaft-mounting occurs by means of tension arm. A back-stop device can also be mounted if required by the application.

A projecting input shaft with key is available for mounting of pulleys for belt transmissions.

The helical spur gears are built in 20MnCr5 UNI7846 quench-hardened and case-hardened steel. The teeth of all gears are ground in order to ensure silent running.

SERIES M

The standard hollow output shaft made of steel is dimensioned accordingly to enhance performance in all different applications.

The rigid structure of the housing in engineering cast iron ensures superior resistance to stress. The single lubrication chamber guarantees excellent thermal dissipation.

Pravoúhlé převodovky TRAMEC

Série RL

Charakteristic - SERIES RL

RL Series right-angle drives are designed for industrial applications where rotary power must be transferred between two shafts at right-angles to each other. RL series units are available in 6 different sizes with 2 or 3 outputs and with 1:1 or 1:2 transmission ratios.

Série L

Charakteristic

Built in 5 sizes with three types of output shaft : hollow, projecting or double-extended. Moreover, an additional output shaft can be installed opposite to the input shaft.

Three input types are available : with projecting input shaft, with pre-engineered motor coupling (bell and joint) and pre-engineered COMPACT motor coupling.

Gear unit body in engineering cast iron,  EN GJL 200 UNI EN 1561 ribbed internally and externally to guarantee rigidity and machined on all surfaces for easy positioning.  The single lubrication chamber guarantees improved heat dissipation and better lubrication of all the internal components.

SERIES L

The mechanism of these gearboxes consists of two GLEASON spiral bevel gears with precision lapped profile, 16CrNi4 or 18NiCrM05 made of steel.

The use of high quality bearings on all the axis ensures long life to the gearbox and allows very high radial and axial loads.   

Gearbox housing, flanges, bells and covers are externally painted with BLUE RAL 5010.

Série R

Charakteristic

Built in five sizes with three types of output shaft : hollow, projecting or double-extended. Moreover, an additional output shaft can be installed opposite the input shaft.

Three input types are available : with projecting input shaft, with pre-engineered motor coupling (bell and joint) and pre-engineered COMPACT motor coupling.

Gear unit body in engineering cast iron, EN GJL 200 UNI EN 1561 ribbed internally and externally to guarantee rigidity and machined on all surfaces for easy positioning. The single lubrication chamber guarantees improved heat dissipation and better lubrication of all the internal components.

SERIES R

The mechanism of these gearboxes consists of two GLEASON spiral bevel gears with precision ground profile, 16CrNi4 or 18NiCrMo5 UNI7846 steel.

The use of high-quality tapered roller bearings on all shafts (except for the input sleeve on the compact motor coupling, which is supported by angular ball bearings) ensures long life, and enables very high external radial and axial loads.